Power outage - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu Power outage - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu

Power outage

Door: Anne Luijten

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Februari 2014 | Verenigde Staten, Portland

Er gebeuren hier af en toe rare dingen. Een paar weken geleden lag er ineens een heel pak sneeuw op donderdag, dat bleef liggen tot er met maandag. Dat betekende hardlopen in een sneeuwstorm op donderdag, en de rest van het weekend op loopbanden en op ons verschrikkelijke indoorbaantje onze km’s lopen (nee, 1 uur 45 op de loopband en 70 min op een 240 meter korte baan lopen is niet het allerleukste wat je kan verzinnen). Op vrijdag hadden we zelfs vrij van school, dus dat was een groot feest. Onder andere uitgevonden dat er hier een paar prachtige hellingen zijn waar je met een enorme vaart vanaf kunt sleeen! Ze kennen hier geen sneeuwmachines dus alle wegen waren volledig gestremd, en op maandag begonnen zelfs de schappen in ons schoolrestaurant leeg te raken... Wij klagen weliswaar altijd over het slechte openbaar vervoer met sneeuw, maar hier kun je je dus helemaal niet voortbewegen. Je kunt je wel voorstellen dat er een grappige sfeer hing op de campus.

Verder hadden we vorige week onze jaarlijkse cocktailparty met het team. Aangezien deze plaatsvindt na afloop van het indoorseizoen en voor de start van het outdoorseizoen, kun je je waarschijnlijk wel een beeld vormen van hoe dat eraan toegaat. Om 11 uur was de fun echter al voorbij, omdat Public Safety (de schoolpolitie) langskwam. Dat betekende dat iedereen wegvluchtte, want je wilt als onder 21-jaar-oud-zijnde niet door Public Safety met drank gezien worden!

Ik zit dit te typen omdat ik mijn schoolwerk –waar ik internet voor nodig heb- niet kan doen: jawel, we hebben weer een ‘power outage’. Misschien moeten ze er eens over na gaan denken om de bedrading onder de grond te gaan aanleggen! Ik heb geluk, ik zit in de enige dorm met noodstroom dus heb in ieder geval licht! Maar toen de electriciteit uitviel zat ik te eten in het restaurant, waar een hele grappige situatie ontstond want niemand kon meer betalen omdat de kassa's op stroom werkten, en dus besloten ze om al het eten maar gratis weg te geven.

Ik heb een drukke week voor de boeg, met veel midterms. Maar je hoeft geen medelijden met me te hebbben, want over iets meer dan een week zit ik lekker in San Franciso!! Nog 5 daagjes en we hebben Spring Break. Die begin ik trouwens met het lopen van mijn eerste outdoorwedstrijd. Dat gaat interessant worden want... ik ga de steeple uitproberen! Ze zeggen hier allemaal dat ik daar wel eens goed in zou kunnen zijn, daar ben ik zelf nog niet zo zeker van, maar dat gaan we dit weekend dus uitvinden. Deze week nog maar wat trainen met de hordes. Onze baan heeft geen waterbak dus ik kan de waterbak niet oefenen voor de race. Kortom, dat gaat interessant worden!

Ik hoor dat het in Nederland al weer een beetje lente begint te worden. Dat is hier nog niet het geval hoor. Onze lange duurloop vanochtend liepen we compleet in de regen. We wisten niet hoe snel we in de douche moesten springen na afloop. Ik ben er maar met mijn kleren en al onder gaan staan, veel natter kon mijn kleding toch niet meer worden!

Het was trouwens erg leuk om de Olympics vanuit hier te volgen. De Amerikanen hadden toch wel enig ontzag voor de Nederlandse schaatsprestaties en ik heb er leuke gesprekken over gehad!

Oh, het internet werkt weer: jeej, huiswerk! ;)

  • 05 Maart 2014 - 16:54

    Tante Els:

    Steeple! yeah. Dat vind ik toch zo'n gave discipline! het lijkt me alleen wel heel zwaar, steeds uit je ritme. Ik ben benieuwd wat je ervan bakt. leuk naar san fransisco. Wij vonden het daar echt gezellig.
    Doeidoei!
    els

  • 05 Maart 2014 - 19:18

    Opa Luijten:

    Ha Anne, dat lijkt mij moeilijk over die horden te springen. De eerste keren zal het best eng zijn denk ik en je kan er natuurlijk ook fli nk door geblesseerd raken. Dat er geen waterbak is geeft toch niets ? Je krijgt alleen natte voeten en daar moet je even aan wennen denk ik. Dat hondje bij tante Els is heel leuk, maar vreselijk klein nog. Fijn dat je naar San Francisco gaat, jij ziet nog eens wat. Ik heb jouw epistel pas 's-avonds gelezen en daarom is tante Els mij voor, maar dat vind je niet erg.
    Oma zal je binnenkort wel weer een flinke mail sturen en opa gaat de krant lezen. Doeiii, opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

On this blog, I try to write regularly about my adventures in Portland, USA!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 80226

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Portland, Oregon, USA!

Landen bezocht: