Steeple Chase: So Much Fun!! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu Steeple Chase: So Much Fun!! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu

Steeple Chase: So Much Fun!!

Door: Anne Luijten

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Portland

Gisteren heb ik mijn debuut gemaakt op de steeple. Waarom dat zo, vraag je je misschien af? Ik heb de steeple altijd al gaaf gevonden, en omdat de 3km vlak mijn favoriete afstand is en ik met mijn lengte ook nogal gemakkelijk over die hordes zou moeten komen, dacht ik dat ik er misschien ook nog wel eens wat van zou kunnen bakken. Na 3x wat met hordes geoefend te hebben en welgeteld 0x over een waterbak gesprongen te hebben (onze baan heeft de steeple hordes niet), stond ik gister dus aan de start van de 2000m steeple. Normaal is het 3000m steeple, maar bij deze wedstrijd wat het dus een km korter. In 1 ronde staan 5 hordes, waarvan er 1 ook een waterbak heeft.
Het was echt onwijs, onwijs leuk om te doen! De waterbak kilde me; het publiek zal wel de grootste lol hebben gehad terwijl ze mij door de waterbak zagen ploeteren. Maar tussen de hordes kon ik verrassend goed tempo houden. Als ik er serieus op zou oefenen en efficienter word over de hordes (en veeeeel efficienter over de waterbak) zou het nog een heel stuk sneller moeten kunnen. Ik liep nu 7.10 over 2000m. Als ik dat door zou kunnen trekken naar de 3km zou ik me op deze afstand kunnen kwalificeren voor Regionals. Maar hoewel ik het heel erg leuk vind, heb ik toch met mijn coach afgesproken me volledig op de 1500/5k te focusen. Maar wie weet.... mocht ik mijn doelen op de andere afstanden vroeg in het seizoen halen en mocht mijn lichaam zich helemaal gezond en sterk houden, dan kunnnen jullie me misschien in Nederland wel weer aan de start van een steeple zien...

Ik heb nu een week Spring Break, en ontvlucht dinsdag met een teamgenootje het vieze weer in Portland (het regent hier eigenlijk al weken) om een weekje in San Francisco door te brengen! Heel erg benieuwd naar deze stad en heerlijk om even van de (nu uitgestorven) campus weg te zijn!

De week daarna sta ik dan waarschijnlijk aan de start van de 3000m. Zonder hordes dus dit keer. Heel veel zin in!

  • 10 Maart 2014 - 13:32

    Opa Luijten:

    Ha Anne, wat fijn dat het zo goed gaat. Jij maakt ons wel nieuwsgierig hoor, in gedachten zie ik je over die horden springen. Als leek denk je dan dat die waterbak niet zo erg is, je wordt een beetje nat, maar dat over die horden lijkt gevaarlijk en ik denk dat men zich behoorlijk kan blesseren. IK heb het natuurlijk vaak op TV gezien en verder geen verstand van ( te oud)
    Een prettige tijd in San FRancisco. ( Lekker eerder dabn tante Els)
    Ook namens Oma: veel liefs, OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

On this blog, I try to write regularly about my adventures in Portland, USA!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 80220

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Portland, Oregon, USA!

Landen bezocht: