A Cultural Experience - Reisverslag uit Eagle Point, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu A Cultural Experience - Reisverslag uit Eagle Point, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu

A Cultural Experience

Door: Anne Luijten

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 December 2013 | Verenigde Staten, Eagle Point

A cultural experience
Vorig jaar vierde ik Thanksgiving bij Tori. Dit jaar werden we samen uitgenodigd bij Anna, onze vriendin en kamergenoot, die in het zuiden van Oregon woont. Ze had ons al wat foto’s laten zien van haar huis, maar toen we er vrijdagavond aankwamen, was het toch wel een schok! Toen we eenmaal op haar landgoed waren was het nog zeker 10 min rijden naar haar huis, en haar huis is heel groot, helemaal van hout, met uitzicht op een prachtig meer. We hebben de meest gekke dingen gedaan.

Donderdag was het Thanksgiving; Tori en ik begonnen de dag met een 70’ duurloop, geheel op Anna’s ‘property’ zonder ook maar 1 weg dubbel te hoeven rennen. Dat lopen was trouwens nog leuk, want de heuvels bleven maar komen. Sommigen van jullie weten wel dat ik niet zo’n fan van heuvels ben, maar hier waren ze niet te vermijden. Ach, goede krachttraining! ’s Middags hebben we Thanksgiving gevierd met Anna en 35 van haar familieleden. Een gezellige boel! ’s Avonds heerlijk gerelaxed in de hottub (Natuurlijk.. ze hebben ook een ander huis in de bergen, een boot in Seattle, en een vliegtuig.. Onder anderen!).

Vrijdag zijn we een kerstboom gaan uitzoeken. Voor elke kerstboom die we omhakten moesten we eerst met zijn allen ‘O Christmastree’ zingen. Ik heb de Nederlandse versie natuurlijk ook laten horen!

Zaterdag was ook erg interessant. Toen hebben we Anna’s familieleden namelijk geholpen met het slachten van een elk. Haar vader had er eerder in de week 2 geschoten, en die hadden ze ontveld in een van hun schuren gehangen. Een gezellig gezicht! Nu haalden ze het vlees eraf, sneden dat in kleine stukjes en maakten er vleespakketjes van. Ze hebben voor het komende jaar in ieder geval genoeg te eten! ’s Middags zijn we nog over het landgoed gescheurd in Anna’s auto (stick shift), Tori en ik mochten ook rijden wat erg leuk was! Tori reed nog bijna een hert aan, want die lopen hier af en aan. Dat zijn ook gelijk de enige levende wezens die je ziet. Het is ook superstil, tijdens onze duurlopen hoorden Tori en ik alleen maar wat schoten van jagers in de buurt!

Zondag gingen we naar Anna’s kerk om daarna de 5 uur durende reis terug naar huis te maken. We hebben natuurlijk gelijk onze kerstboom opgezet.

Dat was even een kort verslag van Thanksgiving, over 14 dagen ben ik weer in Nederland! Nog even 2 heel drukke (maar ook leuke) weken op school en dan vlieg ik naar huis! Ik duik nu snel mijn bed in, want na een rustweek qua hardlopen (vond ik helemaal niks aan, ik probeerde er wel van te genieten maar dat is redelijk moeilijk als je niet je dagelijkse endorphine-shot binnenkrijgt) en een opbouwweek staan er morgen gewoon weer 2 trainingen op het programma. Half 7 opstaan voor een uur lopen gevolgd door loopscholing en core, pffoee dat is een tijdje geleden!

Tot snel!

  • 02 December 2013 - 18:54

    Inge:

    Ha Anne,
    Wat leuk om steeds je verslagen te lezen. Het is wel duidelijk dat je daar helemaal op je plek bent. Veel plezier de komende weken en een goede reis naar huis. Ik hoop je in december weer te zien. Tot dan!

  • 02 December 2013 - 19:03

    Tom:

    Ik ben jaloers ..

  • 02 December 2013 - 23:31

    Sonja:

    Lieve Anne,

    Gelukkig hebben de jagers jullie niet voor rendieren aangezien en ben je weer safe en sound op de bewoonde wereld teruggekeerd. Het is wel ff lekker toch, die luxe en dat onthaasten met je vriendinnen? Oké, voor jou is het soms een beetje afzien, dat luie leven, maar toch!
    Als je weer thuis bent, gaan we samen hardlopen.

    Tot later.

    Liefs van je tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

On this blog, I try to write regularly about my adventures in Portland, USA!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 80227

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Portland, Oregon, USA!

Landen bezocht: