Op naar Regionals! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu Op naar Regionals! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu

Op naar Regionals!

Door: Anne Luijten

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Portland

Sinds de afgelopen keer dat ik schreef, is er veel gebeurd. Ik heb 2 wedstrijden gelopen, een 1500m die erg tegenviel (4:34) en een 5000m die ok ging (16:39). De 1500m was de week na school, en ik denk dat de vermoeidheid van school en het lange seizoen er daar een beetje uitkwam. De 5km tijdens Conference ging alweer een stuk beter. Helaas moest ik na 3km de groep waar ik in zit laten gaan, en toen ik de laatste ronde door had dat ik geen pr meer ging lopen, lukte het niet meer om te pushen. Ik denk dat de 16.32 van Mount Sac op dit moment mijn top is, en dat ik een goede zomer en winter nodig heb om een sterke basis te leggen om zo volgend seizoen weer een mooie stap te kunnen zetten. Helaas heb ik dit seizoen op de 1500m (weer!) niet kunnen laten zien wat ik denk dat ik in me heb, voornamelijk omdat ik op het moment dat ik in topvorm was, in Stanford, in een langzame serie terecht kwam waar ik tactisch slecht liep en totaal niet vermoeid over de finish kwam. Een leermoment voor volgend jaar is dat ik heb gemerkt dat een 5000m voor mijn lichaam toch wel een boel impact heeft, veel meer dan een 1500m of een 3000m. Na Mount Sac had ik achteraf meer rust moeten nemen, dan was ik waarschijnlijk op tijd hersteld geweest voor een snelle 1500m. Maar ja, dan moet die lage 4:20 volgend jaar maar komen!
Deze week was de spanning hoog, want ik en mijn teamgenootje Julia waren op de rand van wel of geen plaatsing voor Regionals. Ik was 66e op de lijst en Julia iets van 83e in de 1500m, maar heel veel ‘scratches’ (van meiden die een andere afstand verkiezen of geblesseerd zijn) zorgden ervoor dat we allebei gaan! Dat betekent dat we 7 meiden hebben op alle afstanden tussen de 800m en 10km, het grootste meidenteam voor Portland ooit en zelfs groter dan het aantal jongens dat zich geplaatst heeft (Ons jongensteam is 1 van de beste in het land!). Ik ben als 40e geplaatst en ga kijken of ik die positie volgende week kan verbeteren. Het gaat interessant worden, want het is in Arkansas, waar het erg warm is en de humidity hoog is. Dit zal geen race worden voor tijd, maar voor plek. De top 12 (5 in iedere serie, 2 tijdsnelsten) gaan door. Gaaf om tegen de beste meiden van het land te racen!
Verder ben ik ondertussen geloof ik al zo’n 3 weken klaar met school. Ja ik weet het, dat is echt een ongekende luxe. Je vraagt je je misschien af of ik me niet dood verveel. Nou, dat valt reuze mee! De eerste 2 weken waren bijna al mijn teamgenootjes nog hier. Er werd natuurlijk getraind, maar we zijn ook een dag naar het strand op Sauvie’s Island gegaan, zijn gaan shoppen, hebben heerlijk een hele middag in een park rondgehangen en geslacklined, in bomen geklommen en gefrisbeed, hielden movienights... Ook had ik tijd om, op de dagen dat ik 2x trainde of als ik me moe voelde, tussen de middag lekker een of twee uurtjes in bed te duiken. Ondertussen is alleen de groep die naar Regionals gaat over. Hoewel ik nu echt vrij weinig meer uitspook, bevalt het me eigenlijk wel om een beetje te luieren! Ik heb het afgelopen jaar bijvoorbeeld alleen maar schoolboeken van binnen gezien, en heb nu eindelijk tijd om lekker te lezen. Ik heb net het boek ‘The Power of One’ uit, een echte aanrader (Als iemand het wil lezen kan ik het meenemen.).
En na Arkansas... vlieg ik naar huis!! Heerlijk om iedereen weer te zien. Ik ga eerst met mijn vriendje 3 weken door Europa trekken (Barcelona, hiken rond de Mont Blanc, Noord-Italie, en dan waarschijnlijk via Munchen naar Berlijn). Daarna ga ik een stevige basis voor het cross-seizoen leggen, wat ook betekent dat ik geen serieus Nederlands seizoen ga draaien. Ik heb een lang seizoen gehad en mijn meeste doelen gehaald (PR’s op alle afstanden, lage 16:30 op de 5km, naar Regionals). Graag had ik nog die snelle 1500m gelopen, maar ik wil ook heel graag superfit aan de start van het cross-seizoen staan (We willen met het team naar Nationals) en een hele sterke basis voor volgend jaar leggen, en dat is me meer waard.
Tot snel!

  • 23 Mei 2014 - 20:34

    Anja:

    Hai Anne,

    Mocht je nog plek hebben in je bagage, dan wil ik graag the power of one lezen.
    Vandaag weer lekker geklust in het huis. Meisje geniet van je laatste 2 weken in Amerika en van Regionals. Nog even en je bent weer hier. Dikke knuf, mam

  • 23 Mei 2014 - 20:48

    Jos:

    Ha An, klinkt verstandig allemaal! Mogen we je er af en toe aan herinneren? Misschien kan je moeder er van leren, die staat nu weer ramen te zemen in het nieuwe huis.......waar morgen de werklui weer tekeer gaan. De douche is al bijna klaar, nu nog een toilet en dan begint het weer een beetje bewoonbaar te worden. Kun je met nic in het nieuwe huis kamperen, oefenen voor de mt blanc. Tot over 10 dagen.

  • 24 Mei 2014 - 11:54

    Opa Luijten:

    Ha Anne, wat leuk om weer iets van je te horen. Wij zijn net gebeld door tante Els, die liggen met de boot in Garnwerd,( Reitsiep) en vroeg of wij ook kwamen.Daarom heb ik niet veel tijd.,maar wij zien jou in Doorn hebben wij afgesproken met je ouders. Ja, je hebt niet eens tijd om naar je Pake en Beppe te gaan, dus komen wij wel naar jou toe. Nu duurt het niet meer zo lang. Liefs van Oma en Opa

  • 24 Mei 2014 - 11:54

    Opa Luijten:

    Ha Anne, wat leuk om weer iets van je te horen. Wij zijn net gebeld door tante Els, die liggen met de boot in Garnwerd,( Reitsiep) en vroeg of wij ook kwamen.Daarom heb ik niet veel tijd.,maar wij zien jou in Doorn hebben wij afgesproken met je ouders. Ja, je hebt niet eens tijd om naar je Pake en Beppe te gaan, dus komen wij wel naar jou toe. Nu duurt het niet meer zo lang. Liefs van Oma en Opa

  • 24 Mei 2014 - 11:55

    Opa Luijten:

    Ha Anne, wat leuk om weer iets van je te horen. Wij zijn net gebeld door tante Els, die liggen met de boot in Garnwerd,( Reitsiep) en vroeg of wij ook kwamen.Daarom heb ik niet veel tijd.,maar wij zien jou in Doorn hebben wij afgesproken met je ouders. Ja, je hebt niet eens tijd om naar je Pake en Beppe te gaan, dus komen wij wel naar jou toe. Nu duurt het niet meer zo lang. Liefs van Oma en Opa

  • 24 Mei 2014 - 11:55

    Opa Luijten:

    Ha Anne, wat leuk om weer iets van je te horen. Wij zijn net gebeld door tante Els, die liggen met de boot in Garnwerd,( Reitsiep) en vroeg of wij ook kwamen.Daarom heb ik niet veel tijd.,maar wij zien jou in Doorn hebben wij afgesproken met je ouders. Ja, je hebt niet eens tijd om naar je Pake en Beppe te gaan, dus komen wij wel naar jou toe. Nu duurt het niet meer zo lang. Liefs van Oma en Opa

  • 24 Mei 2014 - 20:02

    Oma Luijten:

    Ha meid, wat leuk om weer wat te horen, fijn dat alles goed gaat en dat je het druk hebt is alleen maar goed. Gelukkig dat je nu wat vrije tijd hebt en geniet nog maar. Ik hoop jullie dus gauw te zien en weer bij te praten. Nu eerst je best doen bij de volgende loop.
    Wij zijn dus inderdaad naar Els geweest op de boot, of liever bij de boot, en dat was gezellig.
    Je ziet dat opa je ook flink heeft geschreven maar dat kwam omdat de comp. niet deed wat hij wilde.
    Liefs, en tot over 2 weekjes. oma

  • 26 Mei 2014 - 23:04

    Sonja:

    Hi Anne,

    Er blijft altijd nog wat te wensen over, maar je hebt je doel toch maar mooi bereikt: deelname aan de Regionals in Arkansas. Leuk om er met zo'n grote delegatie heen te gaan!
    Je laatste grote uitdaging voor de vacances. Je kan het, Anne.

    Tot in juni.

    Liefs van ons.
    Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

On this blog, I try to write regularly about my adventures in Portland, USA!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 80223

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Portland, Oregon, USA!

Landen bezocht: