SF final days - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu SF final days - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu

SF final days

Door: Anne Luijten

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Ook de andere dagen in San Francisco waren heerlijk. Donderdag begon de dag weer met een duurloop over de trails. Alcatraz Eiland stond op het programma, maar eerst zijn we heerlijk langs het water naar de Fisherman's Wharf gelopen. Daar waren we al eerder geweest en toen hadden we alle heerlijke krab gezien, dus nu haalden we een bakje dat we lekker bij de zeeleeuwen bij Pier 39 in het zonnetje hebben opgesmikkeld. Ook kreeg ik nog een enorme lobster in mijn handen geduwd. Een man van een van de shops kwam ermee langs en vroeg of ik hem wilde vasthouden. Nou daar zeg ik geen nee tegen. Maar het beest was nog levend en als ik ook maar iets bewoog vlogen ze scharen alle kanten uit. Allerlei omstanders kwamen foto's nemen van mij en Meneer Lobster, en ondertussen was de eigenaar verdwenen. Toen een andere toerist vroeg of hij de lobster vast kon houden, heb ik hem dus maar snel weggegeven! Daarna zijn we aan boord van een boot gegaan, richting Alcatraz Island. Dit is een maximum security gevangenis geweest, waar de ergste gevangenen opgesloten werden. We kregen echt een hele interessante en leuke audiotour, die ons door de celblokken leidde. Zo leerden we over alle ontsnappingspogingen die er zijn gedaan, en dat het eiland later ook nog in handen is geweest van Native Americans, die hiermee protesteerden tegen het inpikken van al hun land. Op de terugweg zag ik nog een paar zeehonden/zeeleeuwenkopjes (maar tante Els, helaas geen dolfijnen of walvissen gespot) en we hadden ook prachtig uitzicht over de stad en de Golden Gate Bridge. 's Avonds zijn we gaan eten in Chinatown, bij een lekker authentiek restaurantje.

Vrijdagochtend werden we door Julia's vader naar de atletiekbaan gebracht. We moesten namelijk een workout afwerken en in de buurt van het huis was geen vlak stukje pad te vinden. Voor het eerst waren er wolken te zien, dus ik was al bang dat we onze trip in de bewolking zouden afwerken, maar uiteindelijk werd het toch weer een prachtige dag. Eerst zijn we naar de Golden Gate Bridge gegaan, en de middag hebben we lekker door Golden Gate Park en nog wat andere delen van de stad gelopen en zijn we nog wat winkeltjes ingedoken. 's Avonds heerlijk Vietnamees gegeten.

De volgende dag gingen we weer om 5 uur ons bed uit, en waren we om 9 uur alweer terug op de universiteit in Portland. Het was echt een enorm gave trip, en ik ben zeker van plan om snel plannen voor andere stedentrips te maken. Vancouver en New York staan hoog op mijn lijstje... Maar nu eerst de focus op het baanseizoen. Komend weekend een 3km waar veel van mijn teamgenootjes ook aan meedoen, en de week erop een 1500m. Erg veel zin in!

  • 16 Maart 2014 - 09:02

    Anja:

    Hai Anne,

    Fijn dat de trip zo geslaagd is geweest. Het is hier weer mooi weer en vandaag gaan we 5 km. Roeien op Amstel (Heineken roeivierkamp). Gister 3de geworden op de 2,5 km. En 4de op de 250 meter (start was rommelig). Mooi weer hier, dus wordt een heerlijke dag.

    X mam

  • 16 Maart 2014 - 09:04

    Opa Luijten:

    Nu Anne, het kan niet altijd feest zijn hoor ! Fijn dat je zulke fijne dagen hebt gehad. Maar nu maar weer serieus hoor. Succes met je wedstrijden en de studie. Groeten van Oma, OPA

  • 16 Maart 2014 - 16:07

    B.J.Luijten:

    Ha lieve meid,
    fijn dat jullie zo genoten hebben en het was weer een mooi verhaal, zo kunnen wij mee genieten, al die dingen waar je van hoort nu zelf zien. The Golden Gate Bridge,die zeehonden, die hele zo bekende stad.
    En nu weer werken en goed lopen, geniet er van daarginds. je ziet je moeder gaat roeien en wij hebben ook mooi weer en genieten er ook van. Ik heb pas een brief geschreven dus houden we het kort.
    Liefs oma Luijten

  • 16 Maart 2014 - 19:56

    Sonja:

    Hi meissie,

    Even dacht ik dat je in bananensplit was beland, Anne. Jij stoeiend met die kreeft in je handen en de eigenaar zgn. foetsie. Jij hebt weer heel wat indrukken opgedaan in SF. Ik heb niets gelezen over fietsen. Maar ja, je kan natuurlijk ook niet alles. Vancouver is zeer de moeite waard, dame. Ongetwijfeld kom je daar ook nog. Oma,Mike en ik zijn vandaag op het terras bij de Dobbeplas neergestreken na onze fietstocht.
    Tess is nu met een buurmeisje aan het rennen en Bob is druk met de voorbereidingen voor zijn mondelinge toetsen van de week. Gisteren zijn Bob en Maaike op de Universiteit in Utrecht info. gaan opdoen.

    Loop ze eruit Anne!

    Liefs van ons.
    Son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

On this blog, I try to write regularly about my adventures in Portland, USA!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 80211

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Portland, Oregon, USA!

Landen bezocht: