Baby Steps... But a PR is a PR! - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu Baby Steps... But a PR is a PR! - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Anne Luijten - WaarBenJij.nu

Baby Steps... But a PR is a PR!

Door: Anne Luijten

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, Eugene

Eindelijk, eindelijk, eindelijk. Dat 3km-pr van 2 jaar geleden is uit de boeken!

Ik kom net terug van een heerlijke dag op Hayward Field, bij de University of Oregon. Komende zomer worden hier de Wereldkampioenschappen Junioren gehouden, en daar werd al flink reclame voor gemaakt. Het is een geweldige baan om te lopen, er was superveel publiek en het was ook (eindelijk!) een prachtig mooie lentedag. Hier heb ik vorig jaar ook een keer gelopen, alleen ging dat toen niet bepaald geweldig omdat het direct na Spring Break was. Nu was het een week later, wat perfect was!
Na mijn vorige 3km indoor, die niet goed ging omdat ik te zenuwachtig was, had ik me dit keer niet te veel met de wedstrijd geprobeerd bezig te houden. Ik wilde er vooral van genieten en wist dat dan de snelle tijd wel zou komen. Ik ben namelijk in vorm. Ik voel me goed, en heb al weken en weken achter elkaar goed kunnen trainen. Afgelopen dinsdag liep ik nog 5x1000m van 3.19 naar 3.14 (En de enige reden waarom dat er geen 6 werden was omdat mijn trainer dat me, met het oog op de wedstrijd, verbood.) en dat gaf me een hoop vertrouwen. Ik bedacht me, dat als ik dat soort trainingen zo makkelijk kan draaien, ik beter dan ooit moest zijn.

We liepen pas om 4 uur, en waren al in Eugene rond 12en, dus ik en de andere meiden uit mijn team die de 3000m zouden lopen, zijn eerst maar even een paar uur een coffeeshop ingedoken. Uren op zo'n baan hangen, weet ik uit ervaring, gaat je niet helpen om hard te lopen! Vlak voor de race hoorden we dat er een meisje zou hazen rond 76s/rondje. Goed om te weten, ik had mijn plan klaar: lekker in de kopgroep meelopen, en dan zou ik door puur de kop te volgen vanzelf snel lopen! En zo gebeurde het. De haas liep niet helemaal het goede tempo (76 eerste ronde, maar 236 na 2 rondes!) maar ik had wel de perfecte positie gevonden: in de binnenbaan vlak achter de eerste meiden. Ik kon heel, heel lang mee, ook toen het tempo omhoog ging, en dat was een gaaf gevoel! De laatste 2 rondes moest ik ze toch laten gaan, en dat is dan ook het verbeterpunt voor volgende keer: door door door op het eind! Maar toch wel heel blij met 9:39.00 zo vroeg in het seizoen, het is tenslotte pas maart. Ik denk dat mijn km-tijden ongeveer 3.14/3.15 - 3.14/3.15 - 3.10 waren. Nu verstandig zijn, lekker van het trainen en racen blijven genieten, en voorbereiden op een snelle 1500m volgende week!

Meet results here; http://www.goducks.com/fls/500/track/1314/preview/index.htm

Ik geloof dat er ook foto's/video's zijn gemaakt, dus die plaats ik nog!

  • 23 Maart 2014 - 07:30

    Opa Luijten:

    Goed zo Anne, fijn dat je tevreden bent. Natuurlijk gaan je prestaties omhoog als je goed traint. Fijn dat het zo'n goed gevoel geeft. Oma en opa gaan vanmorgen naar tante Els, daar komen je vader en moeder ook, want de honden moeten elkaar zien. Wij gaan maar even, alleen koffiedrinken en dan gaan wij eten in een heel goed chinees restaurant in Oosterwolde. Tot de volgende keer, oma en OPA

  • 23 Maart 2014 - 08:17

    Anja:

    Hai lieverd,

    We zagen net je hele race op de videobeelden oregonpreview. Zag er goed uit meid, pappa had al door dat de eerste 1000 meter langzaam ging. Gaf jij nu een duw of werd je geduwd op de 1000 meter? Meis we skypen wel weer vanavond. Jij ligt nu lekker te dromen van je goede race, gefeliciteerd meisje!

    Pap en mam

  • 23 Maart 2014 - 10:54

    Sonja:

    Hey Anne,

    Jij hebt haast geen coach meer nodig, zo te lezen. Je weet inmiddels heel goed wat je moet doen en laten om de perfecte race te lopen. Okay; er zijn altijd verbeterpunten, maar je bent op de goede weg. Heerlijk toch dat je zo in vorm bent. Probeer dat vast te houden dan komt het dik in orde met die 1500 m. volgende week. Niet teveel focussen op die loop: gewoon op het juiste moment KNALLEN. Tante Son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

On this blog, I try to write regularly about my adventures in Portland, USA!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 80182

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 30 November -0001

Portland, Oregon, USA!

Landen bezocht: